κατασκευασμένο από μάχιμους καθηγητές
Η "Οδύσσεια" της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

του Παντελή Μπαζάνου

χημικού - καθηγητή στο γυμνάσιο Γαργαλιάνων

Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες της "Οδύσσειας" (όχι του Ομήρου) θαυμάζω το μεγάλο όγκο του εκπαιδευτικού λογισμικού που ετοιμάζεται για τα σχολεία μας, αλλά συγχρόνως μου δημιουργούνται πολλές απορίες. Από ποιους θα χρησιμοποιηθούν; Με ποιο τρόπο; Πότε θα χρησιμοποιθούν; Βέβαια στην "Οδύσσεια" υπάρχουν παράλληλες δράσεις που ασχολούνται με αυτά τα θέματα, αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι η υπόθεση έχει χρονίσει πάρα πολύ. Συγχρόνως βλέπω ότι φτάνουν στα σχολεία μερικά πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού που στην καλλίτερη περίπτωση (αν δεν καταχωνιαστούν σε κανένα συρτάρι) τα παίρνει κάποιος καθηγητής που ξέρει από υπολογιστές (αν υπάρχει τέτοιος στο σχολείο) στο σπίτι του για να τα κοιτάξει.

Επειδή ασχολούμαι πολλά χρόνια με τους υπολογιστές και τον προγραμματισμό, έχω νοιώσει ότι τα πράγματα σε αυτό τον τομέα κυλούν με μεγάλη ταχύτητα. Ότι είναι σήμερα σύγχρονο αύριο είναι ξεπερασμένο. Μήπως λοιπόν όταν έρθει αυτό το λογισμικό στα σχολεία και μέχρι να γίνουν καθηγητές και μαθητές ικανοί να το χρησιμοποιήσουν, θα είναι πλέον άρχηστο; Συγχρόνως δεν θα έχουν σπαταληθεί μεγάλα ποσά για την αγορά του; Μήπως τα πράγματα έγιναν άλλη μια φορά ανάποδα; Μήπως έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας και οι λοιποί σχετικοί φορείς, να ερευνήσουν πρώτα σε όλα τα σχολεία, αν υπάρχουν καθηγητές που ασχολούνται με αυτά τα θέματα και τι μπορούν να κάνουν αυτοί για την προώθηση της Πληροφορικής στα σχολεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, αντί να προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα όμορφο τεχνητό περιβάλλον, όπου αμφίβολα θα ενταχθεί η εκπαιδευτική κοινότητα και η εκπαιδευτική διαδικασία; Μήπως και τώρα δεν είναι ακόμα αργά;

Τι λέτε;

Φιλιατρά, καλοκαίρι 2001

 

 
Copyright © 1997 - 2003 Παντελής Μπαζάνος